Filtrovat

Aktuální akce

Týden pro inkluzi

projekt Co by bylo kdyby

projekt Co by bylo kdyby 2

 

Newsletter

Dostávat novinky e-mailem?

Změnit jazyk

Aktuality

ZŠ Křesomyslova: Je potřeba zapojení všech

Martinovi je šestnáct let, chodí do 9. třídy Základní školy Křesomyslova. Rád se dívá na filmy s Jamesem Bondem, fotografuje a hraje počítačové hry. Se svým dvojčetem – sestrou Magdou – má podobné nejen rysy v obličeji, ale i velké odhodlání něco v životě dokázat. Martin má lehké mentální postižení, přesto


Asistent pedagoga - Důležitá výzva

Milí a vážení rodiče! Obracím se na vás, kteří máte dítě či děti s postižením, léta o ně pečujete, chcete jim dopřát stejně tak dobrou úroveň vzdělání jako mají umožněno státem i jiné děti – děti bez postižení a přitom narážíte nebo jste narazili na překážky jako například: speciální pedagogické centrum


Nové metodiky pro učitele

Upozorňujeme na aktualizovanou rubriku Metodická podpora, ve které naleznete nové materiály pro výuku žáků se zdravotním postižením v běžných školách. Metodický průvodce Profil na jednu stránku. Vydalo občanské sdružení Rytmus. Metodika práce s žákem s postižením. Vydala Pedagogická fakulta


Zaujalo nás v tisku a TV

V říjnovém čísle časopisu Rodina a škola (8/2012) vyšla reportáž o ZŠ a Gymnáziu Jiřího Gutha-Jarkovského, kde v běžných třídách vzdělávají žáky s autismem. V článku naleznete popis vyučování ve dvou třídách, názor asistenta pedagoga na výuku žáka s poruchou autistického spektra v běžné třídě, rozhovor s


Profil na jednu stránku

Organizace Rytmus vydala na začátku října 2012 Metodického průvodce Profilem na jednu stránku, který je určen pedagogickým pracovníkům běžných mateřských, základních a středních škol a dalším pracovníkům ve školství. Co je profil na jednu stránku? Profil na jednu stránku vychází z metody Přístupy zaměřené


Co si myslí školáci?

Představujeme vám rozhovor s desetiletým Elliotem Cromptonem z Velké Británie, ve kterém se dozvíte, jak on vnímá inkluzívní vzdělávání ve své škole. Závěr interview je věnován jeho mamince, která popisuje své zkušenosti s přijetím Elliota do běžné školy, jež mohou sloužit jako rady a tipy pro jiné rodiče.